Мова - це не просто спосiб спiлкування, а щось бiльш значуще. Мова - це всi глибиннi пласти духовного життя народу, його iсторична пам'ять, найцiннiше надбання вiкiв, мова - це ще й музика, мелодика, фарби, буття, сучасна, художня, iнтелектуальна i мисленнєва дiяльнiсть народу.
Олесь Гончар
Людина, яка втратила свою мову, - неповноцiнна, вона другорядна в порiвняннi з носiєм рiдноï мови.
Павло Мовчан
Хто не любить своєï рiдноï мови, солодких святих звукiв свого дитинства, не заслуговує на iм'я людини.
Й. Г. Гердер
Рiдна мова на чужинi
Ще милiшою стає.
Павло Грабовський
Рiдна мова на чужинi
Ще милiшою стає.
Павло Грабовський
Мова - це великий дар природи, розвинутий i вдосконалений за тисячолiття з того часу, як людина стала людиною.
Кiндрат Крапива
Поки жива мова в устах народу, до того часу живий i народ. I нема насильства нестерпнiшого, як те, що хоче вiдiрвати в народу спадщину, створену незчисленними поколiннями його вiджилих предкiв.
Костянтин Ушинський
Народ, що не усвiдомлює значення рiдноï мови для свого вищого духовного життя i сам ïï покидає й вiдрiкається, виконує над собою самовбивство.
Шафраник
Найбiльше i найдорожче добро кожного народу - це його мова, та жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя i своï сподiванки, розум, досвiд, почування.
Панас Мирний
Хто ясно думає, той ясно i говорить.
Буало
Мова - духовне багатство народу.
Василь Сухомлинський
Хто ясно думає, той ясно i говорить.
Буало
Мова - духовне багатство народу.
Василь Сухомлинський
Мова - втiлення думки. Що багатша думка, то багатша мова. Любiмо ïï, вивчаймо ïï, розвиваймо ïï! Борiмося за красу мови, за правильнiсть мови, за приступнiсть мови, за багатство мови...
Максим Рильський
Афоризми, цитати
Раби – це нація, котра не має Слова. Тому й не зможе захистить себе.
Оксана Пахльовська
Мова – це наша національна ознака, в мові – наша культура, сутність нашої свідомості.
Іван Огієнко
Руйнування мови – основи національної культури – це вже не просто вина, а злочин держави перед народом.
А. Мокренко
Мова – душа кожної національності, її святощі, її найцінніший скарб.
Іван Огієнко
Засвоюючи рідну мову, дитина засвоює не самі тільки слова, їх сполучення та видозміни, але безліч понять, поглядів на речі, велику кількість думок, почуттів, художніх образів, логіку і філософію мови...
Костянтин Ушинський
Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити.
Василь Сухомлинський
Ти лиш храм збудуй, а люди в нього прийдуть.
Ліна Костенко.
Прислів'я про книгу
День без книги, що обід без хліба.
Дім без книги - день без сонця.
З книгою жити - з добром дружити.
З книгою подружишся, розуму наберешся.
З ручаїв - ріки, з книжок - знання.
Знайко біжить, а незнайко лежить.
Знання - сонце, книга-вікно.
Золото добувають із землі, а знання - з книжок.
Книга - світ, книга-серцю привіт.
Книга - твій друг, без неї, як без рук.
Книга для дітей, що волога для полів.
Книга для розуму, що теплий дощик для посіву.
Книга корисна, коли її читають.
Книга мала, та серцю люба.
Книга не пряник, а дітей до себе манить.
Книга подібна воді - дорогу проб'є усюди.
Книги - ключ до знань.
Книги читати - усе знати.
Книгу прочитав - на крилах політав.
Книгу читай, розуму набирай.
Книгу читають не очима, а розумом.
Кому книга - розвага, а кому - навчання.
Молодому книга - крила, старому - кийок.
Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.
Нема розумного сусіда - з книгою поговори.
Одна книга тисячі людей навчає.
Письменному книжка в руки.
Розум без книги, що птах без крил.
У домі без книги, як без вікон, темно.
У Землі супутник - Місяць, у людини - книга.
Ученому - світ, а невченому - тьма.
Хліб наснажує тіло, книга - розум.
Хороша книга - свято.
Хороша книга яскравіша за зірку.
НЕЙМОВІРНІ ТА ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО УКРАЇНСЬКУ МОВУ
- Українська мова - одна з найкрасивіших мов світу, та одна з найпоширеніших мов в Східній Європі. Цією мовою розмовляють жителі Канади, Польщі, Росії, Австралії, США та багатьох інших країн світу.
- Українська мова є однією з найпоширеніших мов в світі і за кількістю носіїв займає 26-те місце. Також вона є другою за поширеністю серед мов слов’янського походження після російської мови.
- Найбільш вживаною літерою в українському алфавіті є літера “п”. Також на цю літеру починається найбільша кількість слів. Тоді ж як найрідше вживаною літерою українського алфавіту є “ф”. В українській мові слова, які починаються з цієї літери, в більшості випадків запозичені з інших мов.
- Найдовшим словом в українській мові є назва одного з пестицидів “дихлордифенілтрихлорметилметан”.
- Найбільша кількість синонімів. Згідно з «Коротким словником синонімів української мови», у якому розроблено 4 279 синонімічних рядів, найбільшу кількість синонімів має слово «бити» — 45.
- Цікавим фактом про українську мову є те, що вона входить до трійки найкрасивіших мов в світі. На мовних конкурсах в Італії на Франції її визнавали другою за мелодійністю мовою світу, перша італійська. Інші джерела говорять про бронзу української мови на цьому конкурсі, друге місце за французькою, а 4 місце займає перська мова.
- Найчастіше серед іменників вживається слово «рука», серед дієслів — «бути», прикметників — «великий», займенників — «він».
- Найбільшу кількість значень має абревіатура ПК. Це персональний комп’ютер, палац культури, паровий кран, передній край, перфокарта, Петербурзький комітет, Петроградський, комітет, підбирач-копнувач, пістолет-кулемет, Пітерський комітет, предметний каталог, Повітряний кодекс, пожежний кран, польовий караул, постійний комітет, променевий кінескоп, проміжний конденсатор, прохідницький комбайн, прядильно-крутильна (машина), парсек та інші.
- Найбільшу кількість разів перекладений літературний твір “Заповіт” Т.Г.Шевченка: 147 мовами народів світу.
ПАМ'ЯТКИ
Як аналізувати драматичний твір
Як аналізувати поетичний твір
Як аналізувати сонет
Як вести обговорення літературного твору
Як готуватися до вибіркового переказу тексту
Як готуватисядо усного виступу
Як написати твір-мініатюру
Як працювати з ілюстрацією
Як працювати над підготовкою повідомлення
Як скласти рецензію
Як характеризувати літературного героя
Як підготуватися до переказу
Як підготувати стислий переказ
Як читати книгу
Як учити напам'ять
Як написати твір-роздум
Як написати анотацію
Як підготуватися до характеристики персонажа
Як виразно прочитати художній текст
Як аналізувати прозовий художній твір
Як аналізувати ліричний твір
Як аналізувати байку
Як підготуватися до твору роздуму про літературного героя
Як написати відгук на прочитаний літературний твір
ПАМ’ЯТКА ТВОРЧОГО ВЧИТЕЛЯ
Якщо Ви прагнете бути творчим учителем, скажіть собі:
• Я маю творчий потенціал.
• Я хочу реалізувати його.
• Я певен, що мені все вдасться.
• Я схильний ризикувати.
• Я вмію бачити проблему і можливості її розв'язання.
• Я маю критичне і гнучке мислення.
• Я можу «вимкнути» в собі внутрішнього критика, якщо він мені заважатиме.
Професійному вдосконаленню і творчій діяльності педагога
сприяють такі чинники:
1.Інтерес до змісту діяльності.
2.Суб'єктивна привабливість спілкування з дітьми.
3.Високий рейтинг професіоналізму у структурі цінностей особистості.
4.Достатньо високий рівень самооцінювання і рівень домагань.
5.Можливості для самореалізації.
6.Престиж педагогічної діяльності.
7.Хороші умови праці.
8.Перспектива професійного росту.
9.Позитивне стимулювання діяльності.
ПАМ'ЯТКИ
Як аналізувати драматичний твірЯк аналізувати поетичний твір
Як аналізувати сонет
Як вести обговорення літературного твору
Як готуватися до вибіркового переказу тексту
Як готуватисядо усного виступу
Як написати твір-мініатюру
Як працювати з ілюстрацією
Як працювати над підготовкою повідомлення
Як скласти рецензію
Як характеризувати літературного героя
Як підготуватися до переказу
Як підготувати стислий переказ
Як читати книгу
Як учити напам'ять
Як написати твір-роздум
Як написати анотацію
Як підготуватися до характеристики персонажа
Як виразно прочитати художній текст
Як аналізувати прозовий художній твір
Як аналізувати ліричний твір
Як аналізувати байку
Як підготуватися до твору роздуму про літературного героя
Як написати відгук на прочитаний літературний твір
ПАМ’ЯТКА ТВОРЧОГО ВЧИТЕЛЯ
Якщо Ви прагнете бути творчим учителем, скажіть собі:
• Я маю творчий потенціал.
• Я хочу реалізувати його.
• Я певен, що мені все вдасться.
• Я схильний ризикувати.
• Я вмію бачити проблему і можливості її розв'язання.
• Я маю критичне і гнучке мислення.
• Я можу «вимкнути» в собі внутрішнього критика, якщо він мені заважатиме.
Професійному вдосконаленню і творчій діяльності педагога
сприяють такі чинники:
1.Інтерес до змісту діяльності.
2.Суб'єктивна привабливість спілкування з дітьми.
3.Високий рейтинг професіоналізму у структурі цінностей особистості.
4.Достатньо високий рівень самооцінювання і рівень домагань.
5.Можливості для самореалізації.
6.Престиж педагогічної діяльності.
7.Хороші умови праці.
8.Перспектива професійного росту.
9.Позитивне стимулювання діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар